تعداد نشریات | 7 |
تعداد شمارهها | 399 |
تعداد مقالات | 5,389 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,287,972 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,882,720 |
تحلیل گرما پویایی روند تغییرات زوایای گشودگی سامانه زمان بندی متغیر پیوسته دریچههای موتور ملی | ||
نشریه مهندسی مکانیک امیرکبیر | ||
مقاله 1، دوره 42، شماره 2، مهر 1389، صفحه 1-8 اصل مقاله (685.39 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22060/mej.2010.298 | ||
نویسندگان | ||
سید مصطفی میرسلیم1؛ مجید کرباس فروشها2؛ امیرحسین پریور* 3؛ پیمان شرقی2 | ||
1استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر | ||
2کارشناس ارشد شرکت ایپکو؛ کیلومتر 6 جاده مخصوص کرج شرکت ایپکو | ||
3نویسنده مسئول و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | ||
چکیده | ||
سامانهٔ زمان بندی متغیر پیوستهٔ دریچه ها یا سامانهٔ زبمپ وظیفه ٔتغییر مداوم زمان گشودگی دریچه ها را به عهده دارد. این سامانه در موتور ملی بر روی میل بادامک هوا قرار گرفته است. در این مقاله به تحلیل گرما پویایی روند تغییرات زوایای انتخابی گشودگی دریچه که بر حسب دور و بار موتور تغییر میکند٬ پرداخته میشود. زوایای گشودگی در دو حالت گاز سوز و بنزین سوز و با انتخاب نقطه ٔ بهینه بر اساس داده های حاصل از آزمون موتور بدست آمده است و این مقاله به تحلیل دما پویایی علت این انتخاب میپردازد. | ||
کلیدواژهها | ||
زبمپ؛ تأخیر؛ پیشی؛ همپوشانی؛ بازگردانی داخلی دود | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Thermodynamic Analysis Of Variation Of Opening Angles Of Continuous Variable Valve Timing System | ||
نویسندگان [English] | ||
S.Mostafa Mirsalim1؛ Majid Karbasforushha2؛ Amirhossein Parivar3؛ Peyman Sharghi2 | ||
چکیده [English] | ||
Continuous Variable Valve Timing System or CVVT has a duty of variation of continuous open timing of the valves. This system has been put on the intake camshaft in EF7 engine. In this article, thermodynamic analysis of variation for open selective angles of valve according to variation of engine speed and load has been investigated. Opening angles in two state of gas and gasoline fuel by selecting of best point on the basis of data results of engine test has been achieved and this article analyses of the cause of this selection from thermodynamic point of view. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
CVVT, Retard, Advance, Overlap, Internal Exhaust Gas Recirculation | ||
مراجع | ||
[1] دکتر اخلاقی مهدی ; "طراحی موتورهای پیستونی ". انتشارات بهرام 1363 [2] مهندس میرسلیم سیدمصطفی; کشاورزیان محسن;" زمانبندی متغیر دریچه ها" دانشگاه صنعتی . امیرکبیر مقاله درس موتورهای پیشرفته 1386 [3] able Valve Actuation2002/SAE SP-1692 [4] modynamic Analysis Of Variable Valve Timing Influence On SI Engine Efficiency/ Davide moro & Fabrizio Ponti / University of Bolonga Italy / SAE Technical Papers /2001-01-0667 [5] g he 2nd Law Of Thermodynamics to Obtimize Variable Valve Timing for Maximizing Torque in a Thottled SI Engine/T.Kohany&E.Sher/Ben Gurion University/ SAE Technical Papers/1999-01-0328 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,904 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,277 |